Motosiklette Arka Fren Kullanımı

13 Mayıs 2010

Motoru sürmek keyifli olduğu kadar durmak ve hızımızı ayarlamak da önemlidir. Genelde arka frenin unutulması, önemsenmemesi gibi bir durum söz konusudur. Halbuki arka fren doğru kullanıldığında sürüşümüze ve güvenliğimize faydası çoktur.


Yanlış kullandığımız da bu fotoğraftaki duruma düşebiliriz:) Fotoğraf çekildiği andan 1 sn sonra muhtemelen arkadaş motoru yeni doğmuş bir bebek gibi kucağında bulacak (Yalnız aradaki fark, bebek hemşire tarafından yavaşça kucağınıza verilir:) ).









Tecrübesiz arkadaşlarda yandaki fotoğrafda yapılan drift hareketini arka frenene asılarak elde edeceklerini düşünmesinler sakın (bu yazıdan benim deneyip başarısız olduğum sanılmasın denemedim. He denersem de kralını yaparım o ayrı :) ). O hareket bisikletlerde oluyordu ve "patinaj" diye tabir edilirdi. Motor virajda / yatık konumdayken aşırı arka fren tekerleğin kitlenip motorun altınızda kayarak, bir çizgi film karakteri gibi havada asılı kalmanızı sağlayabilir.



Surf yaparken arka fren kullanımı ile ilgili güzel bir yazı buldum, sizde aşağıdaki linkten yazıyı okuyabilirsiniz ;)
http://www.sportrider.com/

2 yorum:

curly 13 Mayıs 2010 17:41  

fotoğrafları bulmak kolay olmasa gerek;)
Takdir-e şayan buldum:D

Mehmet ZoR 14 Mayıs 2010 15:48  

Fotoğrafları ben çektiğim için zor olmadı. Sadece 2 resimdeki arkadaştan son anda kaçtım, poz vericem diye az kalsın üstüme çıkıyordu :)

Yorum Gönder

About This Blog

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP